۱۳۸۹ دی ۲۶, یکشنبه

گسترش خرافات


Go to fullsize image


گسترش خرافات در خصوص مهدويت خطرناك است

آيت الله مكارم شيرازي گسترش خرافات در خصوص مهدويت را بسيار خطرناك دانست و خواستار چاره انديشي و ارتقاء سطح فرهنگي مردم در اين خصوص شد.
ايشان اظهار داشت : مهدويت اهميت فراواني دارد و به همين دليل دشمنان زيادي هم پيدا كرده است كه وهابيان و فرقه ي ضاله ، دشمنان اصلي آن بشمار مي آيند و به مخالفت جدي با آن مي پردازند و از آثار مثبت آن در جهان تشيع وحشت دارند.
متاسفانه در حال حاضر برخي گروههاي منحرف  هم از مهدويت سوء استفاده هاي فراواني مي كنند  كه مدعيان دروغين مهدويت و كساني كه ادعاي رؤيت مي كنند ، از جمله ي اين گروهها هستند كه از مهدويت به نفع منافع نامشروع شخصي خود بهره مي برند و بايد مانع گسترش و فعاليت هاي آنان شد.
 همچنين برخي افراد به دليل نا آشنا بودن به مسائل علمي ، بدون مدرك و استناد قوي  علمي در خصوص حضرت مهدي (عج) راه نادرست مي پويند و اين گونه برخوردها متناسب با سيره ي اهل بيت (ع) نيست. ما بايد به سراغ دلايل قوي از كتاب و سنت براي اثبات وجود آن حضرت برويم ، زيرا اگر يك دليل آسيب پذير باشد ، ديگر دلايل  هم زير سئوال   مي رود و ما نبايد به برخي از افراد اجازه بدهيم تا اين گونه با مهدويت برخورد كنند.
كتاب هاي فراواني در خصوص حضرت مهدي (عج) نوشته شده است ، در صورتي كه      همه ي آنها نقلي هستند ، در  صورتي كه  استدلال هاي عقلي بسيار قوي نيز وجود دارد و    مي توان از ميان عقل به استنباط مهدويت پرداخت...
برخي ظهور حضرت مهدي (عج) را به گونه اي مطرح مي كنند  كه همه از قيام آن مي ترسند ، در حقيقت اين افراد به جاي زمينه سازي براي ظهور، مهدي هراسي را ترويج مي كنند. برخي مي گويند : اگر حضرت مهدي (عج) ظهور كند ، گردن ما را خواهد زد و به همين دليل ما براي ظهورش دعا نمي كنيم ، در حالي كه اين نوع تبليغات بسيار نادرست و غير عقلاني است.
بايد به مردم اثبات كرد كه حضرت مهدي(عج) فرزند رسول و رحمت العالمين (ص) است و هرگز با قيامشان  به دنبال ريختن خون مردم بي گناه نيست و حضرت به دنبال مسائل فرهنگي و ارشاد و تبليغ مردم است و دست بردن به شمشير ، حضرت تنها براي معاندان اصلاح ناپذير خواهد بود. ما بايد كاري كنيم كه مردم عاشق ظهور حضرت مهدي (عج) شوند ، نه اينكه مردم از ظهور آن حضرت بترسند.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر