۱۳۸۹ بهمن ۲۱, پنجشنبه

حقايق تلخ زندگي زناشويي 23/11/89



حقايق تلخ زندگي زناشويي :     23/11/89

روز اول كه به خواستگاري همسر تان مي رويد را به ياد بياوريد. وعده هاي داده شده‌، لبخند ها ، وعده ي ايجاد محيطي شاد و آسايش و... بعد از مدتي همه چيز عوض مي شود. دير آمدن ها به خانه ، بهانه گيري ها و ...
در اين قسمت مهمترين حقايق تلخ زندگي بيان مي شود:
1-اختلاف نظر در هر زندگي طبيعي است و وجود دارد. اختلاف نظر را در زندگي بپذيريم و ياد بگيريم با وجود اختلاف نظر با هم خوب زندگي كنيم و بيشتر روي مشتركات تاكيد كنيم و در صورت ادامه ي اختلافات داوران مورد اعتماد را در اين كار دخالت دهيم.
- سعي كنيم هر كدام از اعضاي خانواده تغيير پذير باشيم و با توجه به شرايط خود را با واقعيات تغيير دهيم.

3- صبر و حوصله را در امور زندگي پيشه كنيم.. بسياري از صحبت ها در عصبانيت پشيماني به دنبال دارد  و با كمي صبر مي توان از بسياري از مشكلات جلوگيري نمود.

4-هميشه اين را به ياد داشته باشيم كه  همسرمان انتخاب ماست و زندگيش با ازدواج ما شكل گرفته است بايد هر دو به اين انتخاب احترام بگذاريم..

5- زن و شوهر همديگر را محرم اسرار بدانند . از مسائلي كه مطمئناً همسر مطلع مي شود ، او را با اطلاع كنيم. اين موضوع باعث جلب اعتماد او مي شود.

6- خانواده را از نظرمالي در مضيقه قرار ندهيم. سعي شود همسر مسئول امور خريد خانه شود و اكثر حقوق در اختيار او قرار گيرد ، در اين صورت هم امورات زندگي بهتر مي گردد و هم همسر اعتماد به نفس پيدا مي كند.

7- فردي مسئوليت پذير باشيم و وظايف خود را در خانه انجام دهيم و مقّيد به آن باشيم.
8- بعضي از افراد عادت كرده اند و به همسر خود در جلوي ديگران بي احترامي مي كنند. اين مساله       مي تواند زندگي را به مخاطره و سراشيبي سقوط قرار دهند. سعي شود در جمع از خدمات  همسر تقدير و تشكر بعمل آيد.

9- سوء تفاهم از عوامل بر هم زننده ي زندگي است.، سعي كنيم هر دو  نقاط كور زندگي را روي هم تلنبار  نكنيم .از همان ابتدا مسائل را بيان كنيم تا به سوء تفاهم كه بيماري خطرناكي است ، دامن نزنيم...

منتظر نظراتتان هستم

 يا علي مدد

                 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر